Zeg een hoi!


Eens in de zoveel tijd ben ik in de veronderstelling dat ik met mijn schrijfsels de wereld kan verbeteren. Zo ook vandaag. 
Heel simpel, met ‘zeg eens hoi’ tegen onbekenden. Of ‘goedemorgen’ als het allemaal te amicaal voor je wordt.

In de stad
Zelf woon ik in de stad. Ik heb daar voor gekozen want ik hou van de anonimiteit. Maar soms is het me allemaal net iets te. Dan voel ik me een mol. Die alleen maar zo snel mogelijk van A naar B fietst of loopt zonder echt te kijken. Dat laatste is weer funest voor een schrijver, maar dat is een ander verhaal.

Hoi-dag
Gister was weer zo’n dag, dus begon ik gelijk al onderweg naar de school van mijn zoon met ‘hoi-en’.
Wat heerlijk was dat weer. Ik werd er vrolijk van, voelde me gezien en moest inwendig lachen om de verbaasde blikken en de weifelende groet terug.
Maar wat nog leuker was, de glimlach die op het gezicht van mijn te begroeten voorbijganger verscheen. Een aanstekelijke lach die er voor zorgde dat ik de koude oostenwind spontaan vergat.

Groeten is toch normaal?
Misschien woon jij in een dorp of stad waar het normaal is elkaar te groeten en denk je waar heeft ze het over. Ik kan me zo voorstellen dat de groetnormen in de stad anders zijn dan in dorpen.
Of daar ooit studies naar zijn geweest? Keiharde wetenschappelijke groetcijfers?

Wegkijken
Helaas is het niet voor iedereen vanzelfsprekend terug te groeten, regelmatig heb je er ‘mensen’ bij die hun hoofd wegdraaien of mij nors aankijken en stevig doorlopen.
Ik vind dat vreemd. Maar ook intrigerend (als schrijver zeker weer), want waarom doet diegene dat? Wat denkt hij/zij op zo’n moment? Eigenlijk zou ik zo iemand daar naar moeten vragen.
Wie weet, is dat een volgende missie.

Doe ook mee!
Ik hoop dat je door deze blog ook aangestoken bent om de dag al groetend te beleven. Ik ben benieuwd naar wat jij daarbij voelt of beleeft.
En wie weet, maken we de wereld samen een stukje mooier.










Reacties

  1. hoi Jnneke, wat een leuke blog! Ik kwam hier op via de spongebob afbeelding. Deze heb ik namelijk heel wat jaren terug zelf getekend (als kind), ben nu 16. Leuk dat je hem hebt gebruikt!
    Gr

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Help! Wij schrijvers worden vermoord door de emoticon

150 spannende woorden. Een eitje!