Op pad met thriller 'De Judajaagster' | Signeersessie

‘Laten we die ook maar doen, Griet.’
En weer verkocht ik een boek. Wat ontzettend leuk was dit, mijn thriller ‘De Judajaagster’ signeren op zaterdagmiddag 17 juni in Boekhandel Riemer. Op de tafel in het midden van de winkel stonden mijn boeken mooi uitgestald, met boekenleggers erbij en een bakje met Werther’s Echte snoepjes ernaast (‘O, echte ouderwetse snoepjes. Die kreeg ik altijd van mijn opa.’ Zei een klant voordat ze mijn boek afrekende).

Dit komt niet goed
Ik ging keurig zitten achter de tafel en wachtte. Mensen keken vluchtig maar liepen daarna door naar andere boeken. Binnen vijf minuten had ik al door, dit komt niet goed. Dus pakte ik een boek van de stapel, het gratis boekje ter gelegenheid van de Spannende Boeken Weken erbij en hup: op de klant af. (met bibberende knieën, maar je moet wat)
‘Goedemiddag, heeft u misschien ook interesse voor thrillers?’ (Coole openingszin toch...?) Daarna vertelde ik over het waargebeurde stuk geschiedenis van de Folkingestraat Synagoge in stad Groningen, waarop het boek gebaseerd is. Mensen luisterden aandachtig, echt zo leuk! De adrenaline gierde weer door mijn lijf (het was bijna als bij de presentatie) en zo verkocht ik superveel boeken.

Wij zijn niet jouw publiek
‘Niet mijn genre, maar je hebt een leuke jurk aan.’
‘Knap gedaan, maar ik zoek een ander boek.’
‘Ik denk er even over na.’
En meer van dat soort aardige woorden. Het gaf niet, ieder zijn ding natuurlijk. Het was een zeer geslaagde middag met hele leuke gesprekken in een gezellige- en gastvrije winkel.






Reacties

Populaire posts van deze blog

Zeg een hoi!

Help! Wij schrijvers worden vermoord door de emoticon

150 spannende woorden. Een eitje!