2017: Het jaar van De Droom

21 dec. Voordragen in bibliotheek Hoogezand
Ik ben gewoon een leuker mens als ik schrijf. Dit is niet de eerste keer dat ik deze zin hier in een blog neerzet. Maar toch iedere keer moet ik het weer bij mezelf ontdekken. Het menselijk brein is ondoorgrondelijk… Ik heb nu vakantie en doe niets. Waar ik in de eerste dagen erg genoot, ben ik nu mopperig. Vorig jaar in de kerstvakantie had ik gillende schrijfstress want ik had de laatste deadline voor mijn thriller De Judajaagster op 2 janauri 2017. Dus elk vrij uur ging naar mijn boek. Het heerlijke hiervan was (dat zie ik nu achteraf, want o wat baalde ik toen van die druk) is dat ik geen tijd had om over dingen als kerstblues en eindejaarsmineur na te denken. Laat staan het te voelen. Je raadt al hoe het me nu vergaat.

Sweet dreams
19 dec. Signeren bij Daan Nijman
Maarrrr…. Wat heb ik een fantastisch jaar gehad. In het jaar 2017 is gewoon mijn droom uitgekomen! Ja, daar moet ik echt even een uitroepteken achter zetten hoor. Want hoe bizar geweldig en vreemd en hilarisch is dat wel niet. Ik heb mijn debuut -DE JUDAJAAGSTER- gepresenteerd en heb al het leuks wat daarbij komt kijken met volle teugen beleefd en ervan genoten. En dat terwijl het leven gewoon doorgaat (wat weer een heel geruststellend gevoel gaf). Zo was er een heus krantenartikel over mij en mijn debuut, er waren vier signeersessies (waarvan de vierde afgelopen 19 december) en er waren twee voordrachten (de tweede was afgelopen 21 december –hoe leuk was het om een half jaar na verschijnen weer met De Judajaagster bezig te zijn (waar trouwens nog prachtige recensies op kwamen)

Hoe 2018 eruit gaat zien? 
In ieder geval ben ik voorzichtig begonnen aan boek 2, maar wat nog wel belangrijker is is dat ik rust blijf houden. Die irritante publicatiedrang die me dwingt naar allerlei nevenactiviteiten als schrijfwedstrijden, gastblogschappen en ander afleidend gedoe moet ik negeren. Dus: focus. Dat is het sleutelwoord. Bij mezelf en mijn tweede boek blijven, dat is wat me te doen staat  volgend jaar. Ik heb gezegd.

DANK!
Rest me tot slot jullie lezers hartelijk te bedanken voor jullie volgerschap en voor jullie enthousiasme rond De Judajaagster. Ik wens jullie een creatief en uitdagend 2018 toe, met vooral heel veel luisteren naar jezelf.  




In de bibliotheek
Beter een goede buur...









Reacties

Populaire posts van deze blog

Zeg een hoi!

Help! Wij schrijvers worden vermoord door de emoticon

150 spannende woorden. Een eitje!